News Article Photo Poem Video Cartoon Music Radio

Wednesday, June 4, 2008

ေညာင္ေလးပင္ခ႐ိုင္၊ မြန္ကာဒါ ခံတပ္ႏွင့္ သံလြင္ညမ်ား ... (ေဆာင္းပါး)

ေရႊအိမ္စည္
အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ 03 2008 18:10 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

(က)

မာနယ္ပေလာမွ ေၾကးနန္း ျပန္မလာေသး ...။ သို႔ေသာ္ ... KNU မွ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးႏွင့္မူ မဲလထတြင္ပင္ ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့၏။ ေစာဘေအး၏ ဆုိင္အိမ္ေလးတြင္ ျဖစ္သည္။ အဖူးစံလင္းႏွင့္ ပဒိုမန္းရွာ ... ။ ထုိစဥ္က ... အဖူးစံလင္းသည္ KNU ဗဟုိ၏ တြဲဘက္အတြင္းေရးမွဴး (၂) တာဝန္ႏွင့္ျဖစ္ၿပီး ပဒိုမန္းရွာကမူ KNU ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမ၏ အထူး အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္။ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည့္ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္လည္း သူသည္္ KNU ၏ ဆက္သြယ္ေရး အထူးအရာရွိ ...။

အဖူးစံလင္းက အသားျဖဴျဖဴ၊ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ႏွင့္ ...။ ဆံပင္မ်ားကမူ တေခါင္းလံုး ျဖဴေဖြး၍ ေနသည္။ ေလသံေအးေအးႏွင့္ စကားကုိ ျဖည္းျဖည္းေျပာ၏။ အသံကား မက်ယ္ ...။ ၫွင္းၫွင္းသြဲ႔သြဲ႔ ...။ တုိးေသာ္လည္း ကြဲျပားစြာ ၾကားရ၏။

ပဒိုမန္းရွာက မာနယ္ပေလာရွိ ဒီမုိကရက္တစ္ အင္အားစုမ်ားအေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေပး၏။

ေျမာက္ပိုင္းမွ NLD လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ စည္းဥကၠ႒ တုိ႔လည္း ေရာက္ေနၾကေၾကာင္း ေျပာျပ၏။

ဦးေမာင္ေမာင္လတ္ (ဘီးလင္းၿမ့ဳိနယ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္) ၏ က်န္းမာေရး အေျခအေနကုိ ေမးၿပီး ထူးဝါးလူ ေဆး႐ုံတြင္ ေဆးကုသမႈ ခံယူရန္လည္း အၾကံေပးသည္။ ထူးဝါးလူ ေဆး႐ုံက မာနယ္ပေလာ၏ ဗဟိုစစ္ေဆး႐ုံ ...။

က်ေနာ္တုိ႔၏ ေရွ့အစီအစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ဦးေမာင္ေမာင္လတ္က ... က်န္းမာေရးႏွင့္ အသက္အရြယ္အရပါ ခ်င့္တြက္၍ မာနယ္ပေလာသို႔ ေစာဘေအးမွ လိုက္ပို႔ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ လူငယ္မ်ားကမူ ... KNU တပ္မဟာ ၃ သို႔ ဆင္းၾကရမည္။ တပ္မဟာ ၃ က ေကာ္သူ႔ေလ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ေညာင္ေလးပင္ခ႐ိုင ္ျဖစ္သည္။ စစ္ေဒသအျဖစ္မူ KNLA တပ္မဟာ ၃ ... ။ ျမန္မာျပည္ေျမပံုအရမူ စစ္ေတာင္းျမစ္ႏွင့္ သံလြင္အၾကား ... ။ ေရႊက်င္ၿမ့ဳိနယ္၊ ေက်ာက္ႀကီးၿမ့ဳိနယ္တုိ႔ႏွင့္ နီးသည္။ ေျမာက္ဘက္တြင္ လိပ္သို၊ သံေတာင္၊ ေဘာခဲ ...၊ ကယားျပည္နယ္စပ္ ...။

က်ေနာ္တို႔က KNLA တပ္မဟာ ၃ နယ္ေျမရွိ နအဖ စစ္စခန္းတခုကို ထိုးစစ္ဆင္မည့္ စစ္ဆင္ေရးတြင္ လိုက္ပါရမည္။ မည္သည့္ စစ္စခန္း ဟူသည္ကိုမူ မသိရ ...။ ဘယ္ေန႔ လုိက္ရမည္။ ဘယ္ေန႔ တုိက္ရမည္ကိုလည္း မသိႏုိင္။ သို႔ေသာ္ ... က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အေျခခံ စစ္ပညာသင္တန္း မဲလထတြင္ပင္ ေပးမည္။ သင္တန္းဆရာက KNLA တပ္ရင္း ၂ဝ မွ တပ္ၾကပ္ႀကီး ေစာငါးျပား ...။ ၿပီးလွ်င္ သူ၏ တပ္စိတ္တြင္ပင္ ပါဝင္ၿပီး ... တပ္မဟာ ၃ စစ္္ဆင္ေရးက သူႏွင့္ပင္ သြားရမည္။

ေကာင္းကင္သည္ ၫုိေနရာမွ ၿပိဳက်လာသည္။ ေလသည္ သံလြင္ျမစ္ျပင္အား ျဖတ္၍ တုိက္ခတ္လာသည့္ အတြက္ မိုးေငြ႔ မိုးမႊာတို႔ လႊမ္းထံု၍ ပါလာသည္။ ေလႏွင့္အတူ မုိးပါလာ၏။ ဝုန္းကနဲ ေရအုိးတလံုးအား ခြဲခ်လိုက္သကဲ့သို႔ ...။ ေလအရွိန္ေၾကာင့္ မုိးစက္တုိ႔က မတ္မတ္ထုိးမဆင္း ...။ ေလသင့္ရာအလုိက္ တိမ္း၍ ေစြေစြေစာင္းေစာင္းႏွင့္ ေျမသို႔သက္၏။ ဆိုင္အေရွ့ လမ္းမေဘး လံုျခံဳေရး ယူထားၾကသည့္ KNLAမွ ရဲေဘာ္ေလးမ်ား မုိးေရေအာက္၌ စုိရဲႊကုန္၏။ ဦးထုပ္မွ စီးက်လာသည့္ ေရစီးေၾကာင္းသည္ မ်က္ႏွာႏွင့္ ပုခံုးေပၚသို႔ စီးဆင္းျပန္၏။ ဘယ္လက္ျဖင့္ အသင့္ ေျမာက္ကိုင္ထားသည့္ M-၁၆ ေမာင္းျပန္႐ိုင္ဖယ္လည္း မိုးေရတုိ႔ႏွင့္ မဲေျပာင္၍ ေနသည္။ ဖာပြန္မုိးက ဝုန္းဆို ရြာၿပီး ဝုန္းဆုိ ရပ္၏။ ျခံဳခိုတုိက္သကဲ့သို႔ပင္ ...။

(ခ)

တပ္ၾကပ္ႀကီး ေစာငါးျပားက အသက္ ၃၅ ႏွစ္ခန္႔ ရွိမည္။ အသားၫုိသည္။ ကိုယ္ခႏၶာက က်စ္က်စ္လစ္လစ္။ ပိန္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ႂကြက္သားမ်ားႏွင့္ ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း။ ညာဘက္ မ်က္လံုးတဖက္မရွိ ...။ ေမာ္ဖိုးေကတြင္ က်န္ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ေဟာက္ပက္ႀကီး ျဖစ္ေနသည့္ မ်က္လံုးေနရာတြင္ ေက်ာက္မ်က္လံုး အစားထိုး ထည့္ထား၏။ သူ၏ ပံုသ႑ာန္က စစ္ရည္ဝေနသည့္ ေျပာက္က်ား စစ္သားေကာင္း တေယာက္မွန္း သိသာ ေပၚလြင္ေနသည္။ KNU တပ္မဟာ ၁ တြင္ ေတြ႔ခဲ့ဖူးသည့္ ဗိုလ္ျမင့္သိန္း ကဲ့သို႔ပင္ ...။ ဖ်တ္လတ္မႈ၊ ႏိုးၾကားမႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈ တုိ႔သည္ သူ႔ ခႏၶာအတြင္း အခ်ဳိးညီမွ်စြာ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔တည္၍ ထား၏။

အမိန္႔နာခံ၍ စြန္႔ရဲလုပ္ရဲေသာ စိတ္သည္ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ေပၚေန၏။ အထူးသျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားေကာင္း တဦး၏ သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားက သူ႔တြင္ အျပည့္အဝ ရွိေနသည္။ က်ေနာ္ နားလည္ထားသည့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားေကာင္း ဟူသည္ကား ... ရဲေဘာ္ ရဲဘက္စိတ္ ရွိမႈႏွင့္ အနစ္နာခံမႈ၊ ကို္ယ္က်ဳိးအတၱ ၿခဳိးၿခံ ထိန္းသိမ္းႏုိင္မႈတုိ႔ပင္ ...။

သူသည္ ေမာ့ကလိုး (ေဆးတံ) ဖြားရင္း ... က်ေနာ္တို႔ကုိ အေျခခံစစ္ပညာ သင္တန္းေပးမည့္ အစီအစဥ္အား ေျပာ၏။

သင္တန္းက ၅ ရက္ခန္႔သာ ၾကာမည္။ လက္နက္ငယ္ ပစ္ခတ္ တုိက္ခိုက္နည္း သင္တန္း ...။ စစ္ေျမျပင္တြင္ အမိန္႔နာခံမႈ ရွိေအာင္ က်ေနာ္တို႔ သင္တန္းက အခ်ိန္ယူ၍ မပို႔ခ်ေပးႏိုင္။ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္က မေပး ...။

သူသည္ တပ္စိတ္မွဴးအျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ ကြက္ကဲၿပီး စစ္ေျမျပင္သို႔ သြားမည္။ စစ္ေျမျပင္တြင္ အမိန္႔နာခံမႈ ရွိေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ကို မည္သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္မည္နည္း ...။ စစ္ေျမျပင္ တုိက္ပြဲအတြင္း အမိန္႔နာခံမႈက စစ္သားတဦးခ်င္းအလုိက္ အေရးႀကီးသလုိ ... သူပါဝင္သည့္ တပ္စိတ္၊ တပ္စုအလုိက္လည္း အေရးပါ၏။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ... သူႏွင့္အတူတြဲ၍ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သြားရန္ မတြန္႔ဆုတ္ ...။ ရဲသည္။ သူသည္ က်ေနာ္တို႔ကို ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္ ရွိစြာႏွင့္ တြဲေခၚမည္။ ဦးေဆာင္မည္။ အနစ္နာခံစရာ ရွိလွ်င္လည္း သူသည္ပင္ အေရွ့မွ အနစ္နာခံလိမ့္မည္ ...။

သူ၏ စစ္စြမ္းရည္ျပည့္ဝမႈ၊ ႏုိးၾကားျဖတ္လတ္မႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈတို႔ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ တပ္စိတ္ကုိ ဦးေဆာင္၍ က်ေနာ္တုိ႔ တပ္စိတ္၏ စစ္ေရး တာဝန္မ်ားကို သူ ေဆာင္ရြက္ေပးလိမ့္မည္ပင္ ...။

သို႔ေသာ္ ... က်ေနာ္တို႔က သူ႔ကို မည္မွ် ဝုိင္းရံေပးႏုိင္ပါမည္နည္း ...။ က်ေနာ္တို႔ ပါဝင္သည့္ တပ္စိတ္အတြက္ မည္မွ် ကူညီ တာဝန္ယူႏုိင္မည္နည္း ...။

စစ္ပညာ၊ သေဘာတရား မသိေသာ သူတေယာက္အဖို႔ စစ္ေျမျပင္တြင္ ေသနတ္ကိုင္ထားျခင္းသည္ မိမိပါဝင္သည့္ တပ္စိတ္အတြက္ အေထာက္အကူ မည္မွ် ရွိေစမည္နည္း ...။ ဒါမဟုတ္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုး မည္မွ် ျဖစ္ေစမည္နည္း ...။

က်ေနာ္တုိ႔အထဲ၌ တေယာက္ကမူ မဆလေခတ္၌ မဆလတပ္ထဲတြင္ ၂ ႏွစ္ခန္႔ စစ္သားအျဖစ္ ေနခဲ့ဖူး၏။ သူ႔တြင္မူ စစ္အေျခခံပညာႏွင့္ စစ္ေျမျပင္ အေတြ႔အၾကံဳတုိ႔ ရွိေပလိမ့္မည္။ ထားေတာ့ ...။ က်န္တေယာက္က က်ဴရွင္ဆရာ ေပါက္စႏွင့္ တေယာက္က သၾကားခ်က္စက္႐ုံမွ ဝန္ထမ္း ...။

က်ေနာ္ကမူ လြယ္အိတ္ကို ပစ္ခ်၍ ထြက္လာခဲ့သူ ...။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ... က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုးက စစ္ပြဲမ်ားကို ၾကံဳခဲ့ဖူးၾက၏။ ျပည္တြင္းစစ္အတြင္း ေမြး၍ ... ျပည္တြင္းစစ္ အတြင္း၌ပင္ ႀကီးခဲ့ၾကရသည္။

ဗိုလ္လင္းထင္တုိ႔၏ ေခတ္ကို မမွီလိုက္ေသာ္လည္း ... ဗုိလ္ဒဂၤါး၊ ဗိုလ္စိန္သီးတုိ႔၏ ေခတ္တြင္မူ က်ေနာ္တို႔ ၿမ့ဳိေလးသည္ ေႏြဦး စစ္ဆင္ေရး ကာလမ်ားအတြင္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ တႀကိမ္ခန္႔ေတာ့ အသိမ္းခံရသည္သာ ...။

ေသနတ္သံၾကားလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္ေအာက္သို႔ ဆင္းၾကရ၏။ အိမ္ေအာက္၌ ဗံုးခိုက်င္းမ်ား တူးထားၾကသည္။ ဗံုးခုိက်င္း အတြင္းမွ ေသနတ္သံမ်ားကို နားေထာင္ၾကသည္။ မီးၫြန္႔၊ မီးစြယ္မ်ားကို ဗံုးက်င္းအတြင္းမွ ေခါင္းျပဴ၍ ၾကည့္ၾကရသည္။

ကၽြဲခ်ဳိမ်ား မႈတ္သံၾကားလွ်င္မူ ဗိုလ္စိန္သီးတုိ႔ ၿမ့ဳိမွ ျပန္၍ဆုတ္ၿပီ ...။

နံနက္တြင္မူ ၿမ့ဳိေလး၏ သတင္းမ်ဳိးစံု ၾကားရေတာ့၏။

အစုိးရ ဆန္စက္က ဆန္ဂုိေဒါင္ မီးေလာင္သြားတယ္ ...။

သမဝါယမဆိုင္ေတာ့ တဆုိင္လံုး မီးေလာင္သြားၿပီ ...။ သူပုန္ေတြ ထြက္သြားၿပီးမွ သမဆိုင္က မီးေလာင္တာလို႔ ေျပာတယ္ ...။

နံနက္ခင္းသတင္းက စံုသည္။

ၿပီးလွ်င္ ... က်ေနာ္တုိ႔ ခေလးမ်ား စစ္တုိက္တန္း ကစားၾကၿပီ ...။ ကစားလွ်င္ ... သူပုန္ဗိုလ္သာ လုပ္ခ်င္ၾက၏။

ဤသို႔ ... က်ေနာ္တို႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရသည္။

တပ္ၾကပ္ႀကီး ေစာငါးျပား က တပ္ရင္း ၂ဝ သုိ႔ မျပန္ေတာ့ ... က်ေနာ္တုိ႔ႏွင့္အတူပင္ ဒု-အရာခံဗိုလ္ ေက်ာ္သန္း၏ ေထာက္ပို႔တဲေလး၌ အိပ္၏။ တဲငယ္က မိုး၊ ေလ ေအာက္၌ ဝပ္၍ ကုပ္ေနသည္။ ေလအေဝွ႔တြင္ မိုးစက္တုိ႔က တဲအတြင္း လြင့္စင္၍ ဝင္လာေသး၏။ သူသည္ ေလာက္ေသရြက္ အဖန္ရည္ကို ဝါးခြက္ႏွင့္ ေသာက္ရင္း ေဆးတံကို တဆံုၿပီး တဆံုဖြာ၏။ ၁၉၇ဝ ဝန္းက်င္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ သူ၏ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားက စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္း၏။

ေမာ္ဖိုးေကး ... မဲသေဝါ ... ကာလ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၏ ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား ...။

ညဥ့္နက္မွပင္ က်ေနာ္တို႔ အိပ္ယာ ဝင္ခဲ့ၾက၏။ ေလႏွင့္မိုးက သည္းဆဲ ...။ သံလြင္ျမစ္ျပင္ အတြင္းမွ လႈိင္းပုတ္သံမ်ားကို ၾကားရ၏။ ထုိညက က်ေနာ္ က်ဴးဘားမွ ၾကယ္နီႀကီး ဖီဒယ္ကပ္စထ႐ိုႏွင့္ ေတြ႔၏။ အိပ္မက္အတြင္းမွ ျဖစ္သည္။ ဖီဒယ္ကပ္စထ႐ိုက ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ သူႏွင့္ ေျပာက္က်ားရဲေဘာ္ ၂ဝဝ တုိ႔ က်ဴးဘားအာဏာရွင္ ဘတၱစတၱာ၏ မြန္ကာဒါ စစ္စခန္းကို ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္ စီးနင္းခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲအေၾကာင္းကို ေျပာျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။

နံနက္တြင္မူ အစီအစဥ္မ်ား အားလံုးက ေျပာင္းလဲ၍ သြားျပန္သည္။ KNLA မွ တပ္ၾကပ္ႀကီး ေစာငါးျပား၏ တပ္စိတ္ႏွင့္ တပ္မဟာ ၃ နယ္ေျမသို႔ ဆင္း၍ စစ္ဆင္ေရးထြက္ရန္ မဟုတ္တာ့ ...။

ေရႊအိမ္စည္



အျမင့္ပ်ံငွက္ (ေဆာင္းပါး)

မင္းဟန္
အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ 03 2008 17:55 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

(က)

Dear ရဲ

ဘုရားသခင္ ခင္ဗ်ားနဲ႔အတူ အျမဲရွိေနၿပီး အခက္အခဲမ်ဳိးစံု၊ အႏၱရာယ္မ်ဳိးစံုမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

ခ်စ္စြာေသာ ... ရဲေရ ခင္ဗ်ားေမးတဲ့ ဗိုက္နာတာ ေပ်ာက္ၿပီလား ဆိုတဲ့ ကိစၥ ေပ်ာက္ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ နဲနဲ နာေသးတယ္၊ ေကာင္းေကာင္း မေပ်ာက္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔။

ခင္ဗ်ားအတြက္ အၿမဲ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။ သမီးလည္း ေနေကာင္းပါတယ္။

ခ်စ္စြာေသာ ... ရဲေရ ခင္ဗ်ားကို ဘာအစားအေသာက္မွ မပို႔ႏိုင္ပါ။ ေငြမရွိေတာ့ပါ။ တက်ပ္ေတာင္ မရွိေတာ့ပါ။ ငါ့အတြက္လည္း ဝယ္စားစရာေငြ မရွိပါ။

ခင္ဗ်ားေတာထဲမွာ ေနရတာ ဘာမွစားစရာ မရွိမွန္း ငါသိပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေငြမရွိလို႔ ဘာမွမပို႔ႏုိင္ပါ။

ခ်စ္စြာေသာ ... ရဲေရ ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားဆိုတာ ေငြ ဘယ္ရွိပါ့မလဲ။ ခင္ဗ်ား သေဘာေပါက္မွာပါေနာ္၊

ဒါပါပဲ...

(ခ)

၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ။

ထုိစဥ္က ... က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ နယ္စပ္႐ုံးကုိ ‘ေနာင္လံု’ တြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည္။ မဲ့ေကာ့မိုင္သို႔ပင္ မေျပာင္းေရႊ႔ရေသး။ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ကိုေတာ့ ‘ထီးခဲဖလွယ္’ မွာပင္ ထားသည္။ ထီးခဲဖလွယ္က နယ္စပ္မ်ဥ္း၏ ျမန္မာျပည္ အတြင္းပိုင္းဘက္ အျခမ္းတြင္ ရွိသည္။ KNU ဌာနခ်ဳပ္သည္လည္း ထီးခဲဖလွယ္တြင္ပင္ ရွိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာဘိုျမသည္ ထုိစဥ္က ထီးခဲဖလွယ္တြင္ပင္ အၿမဲလိုလို ေနသည္။ က်ေနာ္တို႔က ပိေတာက္ ၿမဳိင္စခန္းဟုလည္း ကိုယ္ဘာသာ ျမန္မာလို အမည္သစ္ ေပးထားၾကေသးသည္။ ဒီေနရာတြင္ နယ္စပ္မ်ဥ္းက သိသိသာသာ စီးမျခားထား။ မာနယ္ပေလာကဲ့သို႔ မဟုတ္။ မာနယ္ပေလာကား နယ္စပ္မ်ဥ္းအျဖစ္ ေသာင္းရင္းျမစ္က တားထားသည္။ ရန္သူ႔ထုိးစစ္မ်ား ဆင္းခြဲလာသည့္အခါ ထီးခဲဖလွယ္သည္ မာနယ္ပေလာကဲ့သို႔ နယ္စပ္မ်ဥ္း ‘အဟန္႔’ မခုိင္ခန္႔သျဖင့္ ေနာက္ေက်ာမလံု။ သတိထားရသည္။

အဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ေအးအတူ၊ ပူအတူ၊ ငတ္အတူ၊ ပ်က္အတူ၊ ရွိအတူ၊ မရွိအတူ၊ ဘဝခ်င္းထပ္၍ ယံုၾကည္မႈကို ထုဆစ္ၾကမည္။ ၿပီးေနာက္ ... အမ်ဳိးသား ေသြးစည္းမႈကုိ ႏုိင္ငံေရးအရ တည္ေဆာက္ၾကမည္၊ ဤသို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္ ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ မာနယ္ပေလာ က်ၿပီးေနာက္ပိုင္း လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမအတြင္း ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ၾကသည့္ အထဲ၌ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္လည္း ပါခဲ့သည္။ ကနဲေလး၊ စခန္းသစ္၊ ထီးခဖလွယ္။ ၿပီးေနာက္ ...။

စခန္းသစ္တြင္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ အလယ္ပိုင္းတုိင္း စခန္းႏွင့္ ဗဟိုစည္း႐ုံးေရးဌာန ရွိသည္။ ဗဟုိက်န္းမာေရး ဌာနခြဲလည္း ရွိသည္။ ‘ေနာင္လံု’ ကား စခန္းသစ္ႏွင့္ ထီးခဲဖလွယ္အၾကား အလယ္ဆံုမွတ္အျဖစ္ တည္ရွိေနသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ နယ္စပ္ရြာငယ္ေလး ျဖစ္ေသာ္လည္း တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ ရွိသျဖင့္ ျပင္ပသို႔လည္း အလြယ္တကူ ဆက္သြယ္ႏုိင္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာင္လံုသည္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ စီမံခန္႔ခြဲဲရာ ယႏၱရား အစိတ္အပိုင္း တခုအျဖစ္ ထိုစဥ္က ရွိခဲ့သည္။

(ဂ)

က်ေနာ္ ‘ေနာင္လံု’ ႐ုံးေပၚသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ အားလံုးက ဝုိင္း၍ ေမးၾကသည္။ စခန္းသစ္ အေျခအေန ဘယ္လိုလဲ။ သူတို႔ သိခ်င္ေနၾကသည္။ စခန္းသစ္၏ ေနာက္ဆံုး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူတို႔ သတင္းမရေတာ့။ မေန႔ ေန႔လယ္မွစ၍ ဆက္သြယ္ေရးစက္ ဆက္သြယ္မႈ အားလံုး ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ၿပီ။ အင္အား ႀကီးမားစြာႏွင့္ ထုိးဝင္လာေသာ ရန္သူ႔စစ္ဆင္ေရး၏ ေအာက္၌ စခန္းသစ္သည္ မည္မွ်အထိ ခုခံ ဟန္႔တား ထားႏိုင္မည္နည္း။ ၿပီးလွ်င္ ... စခန္းသစ္သည္ ပထဝီ အေနအထားအရ ရန္သူ႔ထိုးစစ္ကုိ ခံစစ္ေသျဖင့္ ခုခံ ဟန္႔တားထားႏုိင္ရန္ အေျခအေနက မေပး။ ဤသည္ကို သိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ အထိေတာ့ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ လြတ္ေျမာက္ေဒသ အတြင္းသို႔ အာဏာရွင္တို႔ကို မဝင္ေရာက္ေစခ်င္ၾက။ တားဆီး၍ ထားလိုၾကေသးသည္။

“မေန႔ညေနက စခန္းသစ္ က်တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဆုတ္ေပးလိုက္တာပါ။ DKBA လည္း ပါေတာ့ ရန္သူက ဝင္လာရဲတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ေတာ့ ရန္သူက က်ေနာ္တို႔ စခန္းကုန္း အေနာက္က ေတာင္ေက်ာ္ေတြေပၚကို ေရာက္ေနၿပီ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မဆင္းလာဘူး။ ၆ဝ မမနဲ႔ပဲ လွမ္းထုတယ္။ ေစ်းတန္းေတာ့ မီးေလာင္သြားတယ္”

အိမ္ေထာင္သည္ မိသားစုမ်ား၏ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္၍ တေယာက္က ဝင္ေမးသည္။

“အိမ္ေထာင္သည္ မိသားစုေတြကိုေတာ့ မေန႔မနက္ထဲက က်ေနာ္တုိ႔ ကေလာေထာကို ေရႊ႔ထားလိုက္တယ္။ ကေလာေထာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲမွာ။ KNU ကေရာ၊ ABSDF ကေရာ မိသားစုေတြ အားလံုးပဲ။ စခန္းသစ္နားက ဒုကၡသည္ စခန္းက လူေတြလည္း ‘ကေလာေထာ’ ရြာထဲကိုပဲ စုျပံဳၿပီး ေျပာင္းကုန္ၾကတယ္။ DKBA လည္း ပါလာေတာ့ အဲဒီမွာလည္း လံုျခံဳေရးက စိတ္မခ်ရဘူး”

က်ေနာ့္စကား ဆံုးသြားေတာ့ ... သူတုိ႔အားလံုး ၿငိမ္၍ ေတြးေနၾကသည္။ စခန္းသစ္ က်ဆံုးစဥ္ကေရာ၊ ပါရီ က်ဆံုးခန္း ကဲ့သို႔ပင္လား။ သူတို႔ ... ေတြးေကာင္း ေတြးေနၾကလိမ့္မည္။ ခဏေန KNU က ကားလာလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ထီးခဲဖလွယ္ သြားၾကမယ္။ ခင္ဗ်ားလည္း လုိက္ခဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ ဥကၠ႒နဲ႔လည္း ေတြ႔လိုက္ေပါ့။ မနက္ျဖန္က်မွပဲ ကေလာေထာကို ျပန္တာေပါ့ဟု တေယာက္က ေျပာသည္။

(ဃ)

က်ေနာ္တို႔ ‘ေနာင္လံု’ ႐ုံးမွထြက္ေတာ့ ညေန ၃ နာရီခန္႔ ရွိၿပီ။ ေနအပူခ်ိန္က မက်ေသး။ ကား၏ ေနာက္ခန္းကိုယ္ထည္ အတြင္း၌ကား ငွက္ေပ်ာခိုင္မ်ား အျပည့္တင္ထားသည္။ ငွက္ေပ်ာခိုင္မ်ားေပၚ၌ ထုိင္၍ လုိက္ခဲ့ၾကသည္။ စစ္ပြဲ ျဖစ္ေနသည့္ ေနရာသို႔ သြားမည့္ ကားေပၚ၌ ငွက္ေပ်ာခိုင္မ်ားကို တင္လာသည့္အတြက္ စိတ္ထဲ၌ အံ့ၾသေနမိသည္။ ဘာလုပ္ဖို႔လဲဗ်။ ဒါေတြက ဟူ၍ ငွက္ေပ်ာခိုင္မ်ားကို လက္ညိႇးထိုးျပရင္း ေဘးမွ တေယာက္ကို ေမးၾကည့္သည္။ အေပၚက ဖုံးလာတာေတြေလဟု သူက ျပန္ေျပာမွ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ရွိသည္ႏွင့္ ကတၱရာခင္းလမ္းက ဆံုးသြားေတာ့သည္။ ကတၱရာခင္းလမ္း အဆံုး၌ ကရင္ဒုကၡသည္ ရြာငယ္ေလးတရြာ ရွိသည္။ ဒုကၡသည္ အိမ္မ်ားက ေျမနီလမ္းကို ဝဲယာ ႏွစ္ဖက္ၫွပ္၍ စီတန္းၿပီး ေဆာက္ထားၾကသည္။ အိမ္ေျခကမူ သိပ္မမ်ားလွ။ ၃-၄ဝ ခန္႔သာ ရွိမည္။ အခ်ဳိ႔ အိမ္မ်ားတြင္ လူမရွိေတာ့။ နယ္စပ္တြင္ စစ္ပူသျဖင့္ ေျပာင္းေျပးသြားၾကၿပီ ထင္သည္။ အိမ္တန္းရွည္မ်ား အဆံုးတြင္ေတာ့ ထုိင္းနယ္ျခားေစာင့္ တပ္စခန္းတခုကို ေတြ႔ရသည္။ တပ္အင္အား တိုးခ်ထားသည္ကို မေတြ႔ရ။ ယခင္အခါမ်ား ကဲ့သို႔ပင္။

ထုိင္းနယ္ျခားေစာင့္ တပ္စခန္းကို လြန္သည္ႏွင့္ ကားလမ္းသည္ အင္းေတာႀကီးမ်ား အတြင္းသို႔ ဖ်က္၍ ဝင္သြားေတာ့သည္။ အင္းပင္ႀကီးမ်ားက ေပ ၁ဝဝ၊ ၁၅ဝ အထိ ျမင့္ၾကမည္။ အခ်ဳိ႔အပင္မ်ားသည္ ေယာက္်ားႀကီးမ်ား လက္ျဖင့္ တဖက္ ဖက္လွ်င္ပင္ မွီမည္မထင္။ ခုတ္လွဲၿပီးသား သစ္လံုးမ်ားလည္း ရွိသည္။ လမ္းက သစ္ထုတ္လုပ္ေရးလမ္း ျဖစ္သျဖင့္ ၾကမ္းသည္။ ခ်ဳိင့္မ်ားက နက္သည္။ ကားက ‘ထီးခဲဖလွယ္’ အတြင္းပိုင္းအထိ ေမာင္း၍မရ။ စမ္းေခ်ာင္းတခု၏ ေဘးတြင္ပင္ ရပ္လုိက္ရသည္။ က်ေနာ္တို႔ ကားေပၚမွဆင္းၿပီး စမ္းေခ်ာင္းကို ျဖတ္၍ ကူးၾကသည္။ ေႏြဦးရာသီျဖစ္၍ ေရက သိပ္မနက္၊ ဒူးဆစ္ခန္႔သာ ရွိသည္။ ဝါးရြက္ေျခာက္မ်ားက ေခ်ာင္းငယ္အတြင္း ေမ်ာ၍ေနသည္။ စမ္းေခ်ာင္း၏ တဖက္တြင္မူ ဝါး႐ုံ အုပ္အုပ္မ်ားႏွင့္ ပိေတာက္ပင္ႀကီးမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ အင္ပင္မ်ားကိုမူ မေတြ႔ရေတာ့။

ပိေတာက္ပင္ႀကီး တပင္ေဘး၌ KNU မွ ရဲေဘာ္ေလး ႏွစ္ေယာက္ ကင္းေစာင့္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ နယ္စပ္မ်ဥ္းက သိသိသာသာ စီးျခားထားျခင္း မရွိသျဖင့္ ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္လည္း ကင္းခ်ထားေလဟန္ တူသည္။ ရင္ခြဲဘားတုိက္ႀကီး ႏွစ္ခုအနားသို႔ ေရာက္လာသည္။ ဘားတုိက္ အတြင္း၌ကား မည္သူမွ်မရွိ။ တိတ္ဆိတ္၍ ေနသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္လခန္႔ကပင္ ဤေနရာ၌ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံကို က်င္းပခဲ့ၾကေသးသည္။ ဤေနရာ၌ပင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ လည္ပင္းေၾကာႀကီးမ်ား ေထာင္ေအာင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ဤေနရာ၌ပင္ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္း၍ ျငင္းခုန္ခဲ့ၾကသည္။ ဤေနရာ၌ပင္ က်ေနာ္တို႔ သစၥာအဓိ႒ာန္ ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ယခုေတာ့ ... ဤေနရာ၏ ဆိတ္ၿငိမ္မႈက သားေကာင္ကုိ ေခ်ာင္းေျမာင္းေနသည့္ က်ားရဲတေကာင္၏ ၿငိမ္သက္မႈမ်ဳိး ျဖစ္၍ ေနေလၿပီ။

က်ေနာ္တို႔ ဌာနခ်ဳပ္က ျဖတ္ကူးခဲ့ေသာ စမ္းေခ်ာင္း၏ အၫွာဘက္တြင္ ရွိသည္။ အေဆာက္အဦမ်ားက အားလံုး ေဆာက္၍ မၿပီးေသး။ အစည္းအေဝး ခန္းမႏွင့္ တြဲ၍ထားသည့္ ဥကၠ႒ ႐ုံးခန္း၊ စားရိပ္သာႏွင့္ လူေနဘားတုိက္ တလံုးသာ ေဆာက္ရေသးသည္။ ေဆးခန္းႏွင့္ သင္တန္းခန္းမ ေဆာက္ရန္အတြက္ ပံုထားသည့္ သစ္ပံုမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ရန္သူ႔ထိုးစစ္ ဆင္လာသျဖင့္ မေဆာက္ဘဲ ရပ္ထားဟန္ ရွိသည္။ အေဆာက္အဦ ၃ ခုစလံုးက စမ္းေခ်ာင္းငယ္၏ ေဘးတြင္ပင္ ကပ္၍ ေမးတင္ၿပီး ေဆာက္ထားၾကသည္။ စားရိပ္သာ၏ ေဘးေျမကြက္လပ္ရွိ စိုက္ခင္းမွ ခရမ္းတို႔က သီး၍ပင္ေနၿပီ။ အရြက္စား မုန္လာပြင့္အဝါႏွင့္ ကိုက္လန္ရြက္တို႔မွာလည္း သန္လွသည္။

က်ေနာ့္ကို ျမင္ေတာ့ ဥကၠ႒ က စခန္းသစ္ အေျခအေန ဘယ္လိုလဲဟု ဆီး၍ေမးသည္။ က်ေနာ္က ေနာင္လံု႐ုံးမွာ ေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း ဥကၠ႒ကို ျပန္၍ ရွင္းျပရသည္။ ဌာနခ်ဳပ္႐ုံးရွိ ရဲေဘာ္မ်ား က်ေနာ္တုိ႔ အနားသို႔ စုျပံဳေရာက္လာၾကသည္။ သူတုိ႔လည္း စခန္းသစ္ အေျခအေနကို သိခ်င္ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႔ ရဲေဘာ္မ်ား၏ မိသားစုမ်ားက စခန္းသစ္တြင္ ရွိေနၾကသည္။ မိသားစုအတြက္ စုိးရိမ္ၾကေပလိမ့္မည္။ သူတုိ႔ထဲ၌ ရဲေဘာ္တေယာက္ကုိ ရွာၾကည့္သည္။ မေတြ႔။ ေမးၾကည့္သည့္အခါ ကင္းသြား ေစာင့္ေနသည္ဟု ေျပာသည္။ သူ႔ကုိ သူ႔ဇနီးေပးလုိက္ေသာ စာ ေပးရန္ ရွိသည္။ ေနလံုးႀကီးက ထီးခဲဖလွယ္၏ အေနာက္ဘက္ရွိ ခုႏွစ္ေထြ ေတာင္တန္းႀကီးႏွင့္ ကြယ္သြားေလၿပီ။ ေလအေသာ့တြင္ ဝါးရြက္မ်ားက ဖ်တ္ဖ်တ္လူးေနၾကသည္။

မေမွာင္ခင္ ထမင္းစားလုိက္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္ဟု ဥကၠ႒က သတိေပး၍ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး စားရိပ္သာဆီသို႔ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ထမင္းစားရင္း ဥကၠ႒က ထီးခဲဖလွယ္၏ အေျခအေနကို ေျပာျပေနသည္။ ထီးခဲဖလွယ္၏ အေရွ႔ေျမာက္ဘက္ ဥယ်ာဥ္ၿခံတြင္ ရန္သူ႔စစ္ေၾကာင္း တေၾကာင္း ေရာက္ေနသည္မွာ ၃ ရက္ခန္႔ရွိၿပီ။ ဥယ်ာဥ္ၿခံက ထီးခဲဖလွယ္ႏွင့္ ကိုက္ ၃ဝဝဝ ခန္႔သာ ေဝးမည္ဟု ထင္သည္။ ရန္သူသည္ ၃ ရက္လံုးလံုး ၿငိမ္ေနသည္။ လႈပ္ရွားမႈမရွိ။ စခန္းသစ္ဘက္မွ ဆင္းလာမည့္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ေစာင့္ေနသည္လားဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ စခန္းသစ္ က်သြားၿပီဆိုေတာ့ စခန္းသစ္ဘက္မွ ရန္သူ႔စစ္ေၾကာင္းမ်ား ထီးခဲဖလွယ္ဘက္သို႔ ထုိးလာႏုိင္သည္။ ဒီေန႔ည ဒါမွမဟုတ္ မနက္ျဖန္။ ခရမ္းသီးျပဳတ္ တို႔စရာက လတ္ဆတ္၍လားမသိ ခ်ဳိေနသည္။ ‘ကင္း’ ခ်ိန္းၿပီး ျပန္လာသည့္ ရဲေဘာ္ေလးက က်ေနာ့္နားတြင္ ဝင္ထုိင္ၿပီး က်ေနာ့္အတြက္ စာပါတယ္ဆိုဟု ေမးသည္။၊ က်ေနာ္ ထုတ္ေပးလိုက္သည့္ စာကို ေဖာက္ၾကည့္ၿပီး ကရင္လို ေရးထားတယ္ဟု သူ႔ဘာသာ ေရရြတ္လုိက္သည္။ သူကား ကရင္စာ မဖတ္တတ္။ သူ႔ဇနီးသည္က ကရင္လို ေရးလိုက္သည္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး သူ႔စာအေပၚ စိတ္ဝင္စားသြားၾကသည္။ သူကား အနားတြင္ ရွိေသာ ကရင္ရဲေဘာ္ေလး တဦးကုိ ေခၚ၍ စာဖတ္ခိုင္းေနသည္။ ကရင္ရဲေဘာ္ေလး ဖတ္ျပေနသည့္ စာကို က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး အလိုလုိ နားစြင့္ေနမိၾကသည္။

Dear ရဲ

‘-----------------’

‘------------------’

‘ခင္ဗ်ား ေတာထဲမွာ ေနတာ ဘာမွ စားစရာမရွိမွန္း ငါသိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေငြမရွိလို႔ ဘာမွ မပို႔ႏုိင္ပါ’

‘ခ်စ္စြာေသာ ရဲ ေရ ... ေတာ္လွန္ေရးသမားဆိုတာ ေငြဘယ္ရွိမလဲ ။ ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္မွာပါေနာ္ ...’

စာကား ဆံုးသြားၿပီ။ ကာယကံရွင္ ရဲေဘာ္၏ ရင္တြင္မူ မည္သို႔ ျဖစ္မည္မသိ။ က်ေနာ့္ ရင္ထဲတြင္မူ လႈပ္ရွား၍ ေနသည္။ ၾကည္ႏူးသည္လား။ ေက်နပ္မိသည္လား။ မခြဲျခားတတ္။

မင္းဟန



နာဂစ္ျမစ္၊ နာဂစ္က်ိန္စာ နာဂစ္အလြန္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (ေဆာင္းပါး)

သင္ကာ
အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ 03 2008 17:50 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

ေလွဆိပ္ႏွင့္ ကူလီ

ကြမ္းျခံကုန္းရွိ ေလွဆိပ္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ေရွ႔ဆက္သြားသူရွိသလို ဤေလွဆိပ္မွေန၍ ပင္လယ္၀ရွိရြာမ်ားသို႔ သြားၾကသည္လည္း ရွိသည္။ က်ေနာ္တို႔ကား တက္ႂကြေသာ လူငယ္အမ်ားစုပါသူမ်ားပီပီ ခပ္ေ၀းေ၀း လိပ္ကၽြန္းအထိ သြားၾကမည္ျဖစ္သည္။ အေတြ႕အၾကံဳရွိျပီး ဦးေဆာင္ လူငယ္သည္ တေန႔ကတည္းက ကြမ္းျခံကုန္းကို ၾကိဳလာျပီး စက္ေလွငွားထားျပီးျဖစ္၍ စက္ေလွက အသင့္ေစာင့္ေနသည္။ ၾကိဳတင္ မစီစဥ္ႏိုင္သူ မွာ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ရာ စက္ေလွငွားမရ၊ ငွားရေတာ့လည္း ေလွဆိပ္ကပ္ဖို႔မရွိ ျဖစ္ေနရသည္။ တခ်ိဳ႔လည္း ခရီးသင့္ရာ စုငွားသြားၾကသည္။ ထိုေန႔အဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အစုသာ အေ၀းဆံုးခရီးႏွင္ၾကသည့္အဖြဲ႔ဟု ထင္ပါသည္။

ေငြက်ပ္တသိန္းေက်ာ္ျဖင့္ ၾကိဳငွားထားေသာ စက္ေလွကကမ္းကပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အထုပ္ေတြ ကားလမ္းေပၚကေန ေရစပ္ အထိ ထမ္းခ်ဖို႔ လုပ္ရသည္။ မ်က္ႏွာငယ္ေလးမ်ားႏွင့္ ကုန္ထမ္းသမားမ်ားကို ငွားလိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတြအဖြဲ႔မွာ လူငယ္ေယာက်္ား ေလးေတြ အမ်ားၾကီးရွိသည္ႏွင့္ ကိုယ့္ဖာသာ ထမ္းခ်ၾကသည္။ က်ေနာ္လည္း လိုလိုလားလားပင္ က်ရာအထုပ္ ၀င္ထမ္းျပီး ေစတနာကူလီလုပ္ပါ သည္။ ထိုအခ်ိန္ ထိုေနရာမ်ိဳးတြင္ လူတိုင္းလိုလိုပင္ ကိုယ္ခ်င္းစာခ်င္း၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားျခင္းတို႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်မ္းေနၾကခ်ိန္။ ဘာပဲ ကူညီရ ကူညီရဆိုတာမ်ိဳး။ မိဘဆီမွာ ေဘာ္ေက်ာ့ ဆိုးေပေနသူ လူငယ္ေလးမ်ားမွာလည္း တသက္ႏွင့္တကိုယ္မထမ္း ၾကည့္ဖူးသည့္ ဆန္အိတ္ ၾကီးကို သူထမ္းမယ္ ငါထမ္းမယ္ လုျပီး ကုသိုလ္ယူ ထမ္းခ်င္ေနၾကသည့္ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ၾကေစခ်င္ပါဘိ။ ကူလီလုပ္ရင္း ေခၽြးတလံုးလံုးၾကားမွာ ျပံဳးေနႏိုင္ၾကပါသည္။


နာဂစ္ျမစ္၊ နာဂစ္ျမင္ကြင္း


ေလွဆိပ္မွ အထြက္တေလွ်ာက္ ျမစ္ကမ္း အိမ္ယာေတြမွာ ရစရာမရွိ။ အလဲလဲ အျပိဳျပိဳ။ ပြင့္ထြက္ေနသည့္ ဂိုေဒါင္ၾကီး သံုးေဆာင္မွာ အသစ္ျပီး ကာစ ဖြင့္ပြဲေတာင္ မလုပ္ရေသးပါတဲ့။ အမိုးအကာ ဘာမွမရွိပဲ ထုတ္ေလ်ာက္တန္းလ်ားပဲ က်န္ေသာ ၾကီးမားလွသည့္ ဂိုေထာင္ၾကီး။ တခ်ိဳ႔ စက္ေလွ၊ သမၺာန္ၾကီးမ်ားမွာ ျမဳပ္တ၀က္၊ ေပၚတ၀က္။ ေခါင္းစိုက္ ဖင္စိုက္။ ကမ္းတေလ်ာက္ လူေနအိမ္ေျခေတြမွ မဆံုးေသး၊ ဓနိေတာတခု ၾကားမွာ လူေသအေလာင္းတခုက ေဖာင္းကားလ်က္။ မုန္တိုင္းျပီး၍ ရက္ႏွစ္ဆယ္ပင္ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။ လူေတြနဲ႔နီးနီး အေလာင္းေတြရွိေနတာေတြ႔ေတာ့ အံ့ၾသမိသည္။ ဒီလို အေလာင္းမ်ိဳးကို ဖယ္ဖို႔ခက္မည္ဟုေတာ့ ခန္႔မွန္းမိသည္။ ဓနိေတာစပ္ကို ဒီေရနဲ႔ ေမ်ာ၀င္တုန္းက မပုပ္ပြေသး။ အထဲေရာက္ ၿပီး လူေသက ပြျပီးေဖာင္းလာေတာ့ အျပင္ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘဲ ဓနိေတာရႈပ္ရႈပ္ထဲမွာ ပိတ္မိေနတာမ်ိဳး။ ၀ါးနဲ႔လည္း ထိုးခ်၍ မရ၊ လူ၀င္ျပီးဆြဲလို႔ လည္း မရ။ ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနသည္။ ဒါက အေရးမၾကီး။ ဒီလူေသ ကြ်ဲႏြားေသေတြနဲ႔ ေရစီးေရလာ မနီးမေ၀းမွာ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ၊ ကေလးေတြ ျမစ္ထဲမွာ ေရခ်ိဳးေနၾကတာ၊ ျမစ္စပ္မွာ ျမစ္ေရနဲ႔ အ၀တ္ေလွ်ာ္ေနၾကတာ။ ေရမွမရွိဘဲနဲ႔။ ဒီေဒသခံေတြ ဘယ္မွာလာ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္ၾကေတာ့မည္ နည္း။ ဘယ္မွာလာ က်န္းမာေရးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ့မည္နည္း။

တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ လူေနအိမ္ေျခရွိ ကမ္းပါးမ်ား နည္းလာျပီး ကြ်န္းကေလးေတြ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ႏွင့္ ျမစ္ျပင္က်ဥ္းလိုက္၊ က်ယ္လိုက္၊ ျမစ္ခြဲလက္ တက္ေရာက္လိုက္ ေတြ႔လာရသည္။ ျမစ္၀အေရာက္တြင္ စက္ေလွဆရာက အေလာင္းေတြ ရွိေသးေၾကာင္းေျပာရာ က်ေနာ္ မယံုျဖစ္ေနသည္။ နာဂစ္အျပီး ရက္ပင္ ၂၀ ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။ အေလာင္းေတြ အရိုးက်ေလာက္ျပီ။ စက္ေလွဆရာစကား မွန္ေပသည္။ ကြ်ဲႏြားအေသေတြ ကမ္းပါးမွာ ေတြ႔ေနရာကေန ဘြားကနဲဆို ခပ္ေျပေျပ ရႊံ႔ကမ္းစပ္ေပၚတြင္ ဦးေခါင္း၊ ကိုယ္၊ ေျခတံ လက္တံေတြ ရွိေသးေသာ အေလာင္းတစ္ခုကို ကို႔ရို႔ ကားယားႏွင့္ ဘြားကနဲ ေတြ႔ရလိုက္ရသည္။ ခရီးသြား အေယာက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ပါရာ ထိုဘက္၀ိုင္းၾကည့္ၾကသည္ႏွင့္ စက္ေလွၾကီးလည္း ယင္းကမ္းပါးဘက္ တစ္ျခမ္းေစာင္းသြားသည္။ ေယာက်ၤား မိန္းမ ေရထဲမွာ ေမွာက္လ်က္ေသသည္၊ ပက္လက္ေသသည္ဟု ျမိဳ့သားတစ္စု ျငင္းေနၾကဆဲ၊ ေလွဆရာစကားေၾကာင့္ တိတ္သြားၾကသည္။ `မုန္းတိုင္းအက်မွာ ေသရတာ ေသခ်င္သလို ေသၾကတာပါပဲဗ်ာ၊ ေမွာက္လ်က္ ပက္လက္ေတြေတာင္ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး´တဲ့။

လူေသေတြ အရိုးမက်ပဲ ခႏၶာမပ်က္ ရွိေနေသးျခင္းကို ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ ေရထဲေရာက္ အေလာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အရိုးက်ကုန္ျပီျဖစ္၍ မျမင္ႏိုင္ျပီ။ ကေလးအေလာင္းေတြဆို ျမန္ျမန္ပင္ အရိုးက်သြားသည္ဟု ဆိုသည္။ ယခု ရက္ ၂၀ ေက်ာ္ ၾကာသည့္တိုင္ ေတြ႕ေနရေသးသည့္ အေလာင္းမ်ားမွာ ေရးစပ္စပ္တြင္ တင္ေနေသာ အေလာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ မုန္းတိုင္းအက် ေရတက္စဥ္က ေရသည္ ၁၂ ေပ အျမင့္အထိတက္ သည္ဆို၏။ ကုန္းေျမမ်ားမွာ ကြ်န္းေျမျပန္႔မ်ားျဖစ္ျပီး က်ေနာ္မွန္းၾကည့္ရာ ငါးေပ၊ ေျခာက္ေပ အျမင့္မွ်သာျဖစ္သည္။ ေျပးတက္စရာကုန္းျမင့္ မရွိရကား အကုန္ေသၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအေလာင္းမ်ားသည္ ညဒီေရတက္ခ်ိန္တြင္ ဆားငန္ေရထိလိုက္၊ ေန႔အခ်ိန္တြင္ ေနပူက်ဲက်ဲထိလိုက္ႏွင့္ ရက္အတန္ၾကာေသာအခါ ဆားစိမ္ေသာ အေလာင္းသဖြယ္ျဖစ္ျပီး အရိုးက်ျခင္းသို႔ မေရာက္ဘဲ ျဖစ္ကာ က်န္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြဲႏြားအေသ ေတြမွာလည္း ထို႔အတူပင္။ အ႐ုိးေပၚတြင္ သားေရတင္ျပီး အေကာင္သဖြယ္ က်န္ေနေသးသည္။ အနံအသက္မေကာင္းသည္ႏွင့္ ႏွာေခါင္းစည္း မ်ား တပ္ထားရသည္။


ဒီ၀ဋ္ ဘယ္သူလည္မလဲ

စက္ေလွအမိုးေပၚတြင္ က်ေနာ္တို႔ ေယာက်ၤားေလးမ်ားႏွင့္ ဦးပဇင္းတို႔ကလိုက္ၾကရာ မတ္တပ္ရပ္ၾကည့္လွ်င္ ကုန္းေပၚအေတာ္လွမ္းလွမ္းအထိ ျမင္ရသည္။ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ေလွဆရာက အစ္ကို မတ္တပ္ရပ္ျပီး ၾကည့္လိုက္ ေသတာႏွစ္ရက္ပဲ ရွိေသးတဲ့ ႏြားေတြ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္တဲ့။ က်ေနာ္ထရပ္ျပီး ၾကည့္လိုက္ရာ မပုပ္သိုးေသးပဲ ခြာေတြ ဂ်ိဳေတြေရာ အေကာင္းအတိုင္းရွိေနေသးေသာ ႏြားတစ္ေကာင္ကို ကမ္္းစပ္ တုန္းလုံးလဲ လ်က္သား ျမင္ရသည္။ ျဖစ္ပံုကို က်ေနာ္သိလိုက္ပါျပီ။

ေလမုန္တိုင္းအျပီးတြင္ ကြ်ဲႏြားအခ်ိဳ႕မွာ မေသေသာ္လည္း ေလ၊ ေရတို႔ျဖင့္လြင့္ထြက္ျပီး ေျခ၊ လက္၊ နံရိုးတို႔ က်ိဳးကာ မသြားႏိုင္၊ မလာႏိုင္ လဲေနၾကသည္။ ေဆးကု ေရတိုက္ အစာေကၽြးမည့္ သခင္တို႔လည္း မရွိျပီ။ ထိုေနရာအနီးတြင္ လူသူေက်းရြာကိုလည္း မေတြ႕ရ။ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေတာ့။ ညဘက္က် ေအးလိုက္။ ေန႔လည္ ေနလွမ္းခံရလိုက္။ ေျခက်ိဳး၊ လက္က်ိဳး၊ နံရိုးက်ိဳး ဒဏ္ရာေတြႏွင့္ မွ်င္းးသတ္သလို ခံစားရမည့္ ဒုကၡ။ အရက္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ နာက်င္ျခင္းေ၀ဒနာ၊ ငတ္ျပတ္ျခင္း ေ၀ဒနာေတြ တျမည့္ျမည့္ခံစားျပီး ေသရသည့္ဘ၀။ ၀ဋ္ဒုကၡၾကီးေပစြဟုသာ စိတ္ႏွလံုး မသာယာျဖစ္မိသည္။ ဒီလူကြ်ဲႏြားေတြ အျဖစ္မ်ိဳးပဲ လူေတြ မခံရဘူး မေျပာႏိုင္ပါ။ ယေန႔တိုင္ လူသူ အကူအညီ မေရာက္ေသးသည့္ ေနရာေတြ ရွိၾကပါေသးသည္။ လူေတြသည္ ေလမုန္းတိုင္း လြင့္ပါကုန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေနထိုင္သည့္ ေနရာေလးတြင္ ကပ္၍ ေသၾက၊ ဒဏ္ရာ ရၾကသည္ မဟုတ္ပါ။

ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ခ်ိဳင့္ကမ္းစပ္၊ သစ္ပင္ေတာရံုတို႔တြင္ လူေသအေလာင္းေတြကို တစြန္းတစေရာ၊ ပီပီျပင္ျပင္ပါ ေတြ႔ရသည္။ တစ္ေနရာတြင္ သစ္ပင္အမိႈက္ပံုၾကီးလို ေတြ႔သျဖင့္ ေလွဆရာကို ေမးရာ အရင္ကရြာဟု သိရသည္။ ဘုရားစူး ၾကိမ္၍ ရြာဟု ေျပာရမလိုပင္၊ အိမ္တိုင္တစ္ငုတ္ မက်န္ရစ္ပါ။ သစ္ပင္ေတြမွာလည္း အျမစ္လား၊ သစ္ကိုင္းေတြလားဟုပင္ ခြဲမရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ဦးစိုက္တစ္ပင္၊ ကန္႔လန္႔တစ္ပင္၊ ေျပာင္းျပန္ တစ္ပင္ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဦးေခါင္းမရွိေတာ့ေသာ မိန္းမဟု ယူဆရသည့္ အေလာင္းတစ္ေလာင္းသည္ အကၤ်ီအနီေလး ၀တ္လ်က္ သားႏွင့္ ထိုကို႔ရို႔ကားယားသစ္ပင္တြင္ ခ်ိတ္ေန၏။ ေရထဲမေရာက္ ကုန္းေပၚမတင္ႏွင့္ ဤနည္းႏွင္ႏွင္ လူေတြလူလို မေသရသည့္ အျဖစ္ေတြကို ရင္နင့့္ဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ရေပသည္။ ဒါကိုျမင္လ်င္ က်ေနာ္လည္း ကူညီကယ္ဆယ္ေရးအစား စစ္အစိုးရ အားခ်င္းလုပ္ခဲ့ေသာ `ေသာက္မဲေပးပြဲ´ကို ပစ္ပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ၾကိမ္ဆဲမိေပေတာ့သည္။ တုတ္တကားကား၊ ေသနတ္တကားကားႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူေတြဆိုသည္ မဟုတ္တာေတြပဲ လုပ္ေနသည္ဟု သြားေလေလ ျမင္ေလေလ သိရေလေလပင္ ျဖစ္သည္။


ေရတစ္ေပါက္

သြားေလေလ ေတြ႔ေလေလ၊ ေနာက္ေတာ့ ဓာတ္ပံုပင္ မရိုက္ႏိုင္ေတာ့ျပီ။ ေလွသမားကမူ ေဆးလိပ္ဖြာ မပ်က္။ သူအဖို႔ ပို၍ ရိုးလို႔ေနေသာ ျမင္ကြင္း ျဖစ္ေပမည္။ ေလဆရာက အလိုက္သိစြာ ေသေပ်ာက္ပ်က္ဆီးမႈရွိေသာ ကမ္းမ်ားဘက္သို႔ က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာရေအာက္ ကပ္၍ ေမာင္းေပးတတ္ပါသည္။ သူစိတ္လိုလက္ရရွိလွ်င္လည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ရွင္းျပသည္။ ေလွကေလးတစ္စင္းႏွင့္ ၀မ္းေရးအတြက္ ငါးဖမ္း ေနသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ အခ်ိဳ႔ေတြကေတာ့ အိမ္ယာေလးမ်ား ျပန္ေဆာက္လ်က္။ ျပန္ေဆာက္သည္ ဆိုေသာ္လည္း ျပန္ေကာက္ရသမွ် တိုင္ႏွင့္ ဓနိရြက္ကိုင္းအစိုခုတ္လ်က္ ျဖစ္သလိုမိုးၾကျခင္းသာ။ မိုးရြာလွ်င္ ခိုစရာရွိဖို႔ လိုသည္မဟုတ္လား။

တခ်ိဳ႔ေတြလည္း စက္ေလွကေလးေတြနဲ႔ တစ္ရြာမွ တစ္ရြာကူးသည္လား၊ ျမိဳ႕တက္သည္လားမသိ။ တစ္ေနရာတြင္ စက္တပ္သမၺာန္ေလးေပၚမွ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္သည္ က်ေနာ္တို႔ရွိရာသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္၍ ပါးစပ္ကို လက္မေတ့ျပေခ်၏။ အၾကိမ္ၾကိမ္လုပ္ျပေတာ့မွ က်ေတာ္တို႔ျမင္ေလသည္။ စက္ေလွဆရာက ေရေတာင္းတာဟု က်ေနာ္တို႔ကို ဘာသာျပန္ေပး၏။ က်ေနာ္တို႔က လက္ရပ္ေခၚေသာအခါ ထိုစက္ေလွကေလးထဲတြင္ လွဲေန ေသာ အမယ္အိုတစ္ေယာက္ႏွင့္ မိန္းမသံုးေယာက္တို႔ ေခါင္းေထာင္လာ၏။ တစ္ဦးမွာ ေနမေကာင္းဟန္ရွိျပီး အခ်ိဳ႔မွာ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနပံု ရ၏။ က်ေနာ္တို႔ စက္ေလွအနီး ခ်ဥ္းကပ္လာေသာအခါ ေရဗူးငါးေယာက္စာ ပစ္ေပးလိုက္သည္။ ေက်းဇူးတင္ေသာ အျပံဳးမ်ားႏွင့္ လက္ေ၀ွ႔ရမ္း လ်က္ ေရဗူးကိုယ္စီ အငမ္းမရဖြင့္ေနေသာ သူတို႔တရိပ္ရိပ္ေ၀းက်န္ခဲ့တာ ၾကည့္ျပီး မ်က္ရည္၀ိုင္းမိသျဖင့္ ႏွာေခါင္းဖံုး (Mask) ကို မ်က္လံုးနား အထိ ဆြဲတင္လိုက္မိေလသည္။
သင္ကာ