News Article Photo Poem Video Cartoon Music Radio

Thursday, January 17, 2008

သစ္ပင္တပင္ေအာက္က ျခံဳပုတ္ကေလးရဲ့ သီခ်င္းဆိုသံ (ကဗ်ာခံစားမႈေဆာင္းပါး)

ၿငိမ္းေ၀
Friday, 18 January 2008 01:21 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

(က)

မႏွစ္တုန္းက မဲပလိရြာကိုသြားေတာ့ အခုသြားေနတဲ့လမ္းက သြားခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သံလြင္ျမစ္ေဘး မယ္ေညာခီး ေတာင္ေျခကတဆင့္၊ မယ္ေညာခီးေတာင္ႀကီးကို ခါးလည္က ေက်ာ္ၿပီးမွ မဲပလိရြာဆီ သြားခဲ့တာပါ။ ဒီိတခါမွာေတာ့ သံလြင္ျမစ္ အတိုင္း စုန္ဆင္းခ်လာၿပီး၊ ေဘာသေရာ ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္၊ ဟီးထိုးထ ေတာင္ၾကားထဲကို က်ေနာ္တို႔၀င္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ဟီးထိုးထ ေတာင္ၾကားထဲမွာ တနာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္၊ ေရခါးလည္မရိွတရိွ၊ ဒူးဆစ္မရိွတရိွ၊ ေက်က္တံုးေတြ၊ ဆူးပင္ေတြ၊ ဗြက္ေတြထဲမွာ အလဲလဲ အၿပိဳၿပိဳ လာခဲ့ၾကၿပီးမွ၊ ေတာင္ၾကားတဖက္ထိပ္ကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတာပါ။

“ဟီးထိုးထေတာင္ၾကားထဲက ထြက္ေတာ့မယ္ ” လို႔ “ ဗိုလ္သိန္းစိုး ” ကေျပာေတာ့ က်ေနာ့္မွာ အေမာေျပသြားသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ တနာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္၊ ရႊံ႔ေတြ ဗြက္ေတြ ေရေတြထဲမွာ ခဲရာခဲဆစ္ လာခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ျပန္မေတြး ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ပင္ပမ္းေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ လူသြားလမ္းမွ ဟုတ္ရဲ့လားလို႔ေတာင္မွ ထင္မိပါေသးတယ္။ “ ဗိုလ္သိန္းစိုး ” အေျပာကေတာ့ ဒီလမ္းဟာ ေႏြမွာဆိုရင္ ဒီလိုေရေတြ ဗြက္ေတြမရိွဘူးလို႔ ေျပာတာပါပဲ။ မိုးမကုန္ေသးလို႔ အခုလို လမ္းဆိုးေနတာပါလို႔ ဆိိုပါတယ္။ တခါတေလမ်ား ေမွာင္ခိုႏြားအုပ္နဲ႔ ေတြ႔လို႔ လမ္းေဘးကိုကပ္ၿပီး လမ္းဖယ္ေပးရတဲ့အခါ လမ္းေဘးက ဆူးပင္ေတြ သစ္ပင္ေတြၾကားမွာ ျဖစ္သလိုေပၿပီး ရပ္ေနခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့မွ အခု က်ေနာ္တို႔သြားေနတဲ့ လမ္းဟာ “ ႏြားေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္း ” တခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလိုက္ရပါတယ္။

ေနေရာင္ျခည္ေတြ ရုတ္တရက္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းျဖစ္လာလို႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို ဂရုတစိုက္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္ဟာ တကယ့္ကို ဟီးထိုးထ ေတာင္ၾကားထိပ္ကို ေရာက္လာခဲ့ၾကၿပီပဲ။ ေနာက္ထပ္ ငါးမိနစ္ေလာက္ဆိုရင္ ေတာင္ၾကားထဲက လံုး၀လြတ္ၿပီလို႔သိရပါတယ္။ ေတာင္ၾကားထဲကထြက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ႏွစ္နာရီေလာက္ေလွ်ာက္ရင္ “ မဲပလိရြာ ” ကို က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ေတာ့မယ္။ ဒီခရီးမွာေတာ့ ေျမျပန္႔သက္သက္ သြားၾကရမွာပါ။

ေတာင္ၾကားထဲက ထြက္လာေတာ့ မနက္ (၁၁)နာရီထိုးကာနီးၿပီ။ ေတာင္ၾကားထဲက အထြက္၊ ေျမကြက္လပ္တခ်ဳိ႔ အေက်ာ္မွာ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္ ခဏတျဖဳတ္နားဖို႔ ရပ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ျမက္ခင္း ကြက္လပ္တခုထိပ္၊ လူသြားလမ္းကေလးေဘးက သစ္ပင္တပင္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္ အထုပ္အပိုး ကိုယ္စီခ်ၿပီး နားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္က သစ္ပင္ေအာက္က ျခံဳပုတ္ ကေလးတခုေဘးမွာ၊ ေၾကာပိုးအိပ္ကို ပစ္ခ်ၿပီး ေျခပစ္လက္ပစ္ နားပစ္လိုက္ပါတယ္။ ေၾကာပိုးအိပ္ကို ေခါင္းအံုးၿပီး ျမက္ခင္းေပၚ အိပ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ကြင္းထဲက ျဖတ္လာတဲ့ေလဟာ ခရီးပမ္းလာတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကို တကယ့္ကို အေမာေျပေစတာ အမွန္ပါပဲ။

ေခတၱခဏ တံုးလံုးလွဲေနရင္း နားထဲမွာ ေလခြ်န္သံတခ်က္ ၾကားရလို႔ ေလထဲမွာ အာရံုစိုက္ၿပီး နားစြင့္တဲ့အခါ ေလခြ်န္သံ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းတေနရာက ခရာမႈတ္သံလိုလို၊ ေလခၽြန္သံလိုလို၊ သီခ်င္းဆိုသံလိုလို ၾကားလာရျပန္ပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ေခါင္းေထာင္ၿပီး နားစိုက္ၾကည့္တဲ့အခါ က်ေနာ့္ေခါင္းရင္းက ျခံဳပုတ္ကေလးကိုၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္မွာ အလိုလို ၿပံဳးမိသြားပါေတာ့တယ္။ လက္စသပ္ေတာ့ သီခ်င္းဆိုသံသဲ့သဲ့ကို အဲဒီ ျခံဳပုတ္ကေလးဆီက က်ေနာ္ၾကားခဲ့ရတာပဲ။

(ခ)

မဲပလိရြာမွာ က်ေနာ္ေရာက္ေနတာ ႏွစ္ရက္ရိွၿပီ။ မဲပလိေက်းနယ္ဥကၠဌႀကီး “ ေစါေခ်ာအို႔အုိး” နဲ႔လည္း ေတြ႔ၿပီးၿပီ။ မဲပလိရြာမွာပဲ ခဏတျဖဳတ္ေနရင္း “ မာနယ္ပေလာ ” က ျပန္ဆင္းလာၾကမယ့္ တပ္မဟာ (၁)၊ တပ္မဟာမႉးတို႔ အဖြဲ႔ကို က်ေနာ္ ေစာင့္ရပါဦးမယ္။ မဲပလိရြာၾကေတာ့ “ ဗိုလ္သိန္းစိုး ” နဲ႔အဖြဲ႔ဟာ၊ က်ေနာ့္ကို မဲပလိရြာမွာပဲ ထားခဲ့ၿပီး “ က်ဳံစိန္ရြာ ” ဆီ ခရီးဆက္ ၾကပါတယ္။ “ ဗိုလ္သိန္းစိုး ” က ၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ က်ဳံစိန္ရြာအထိ လိုက္ဖို႔ေျပာေပမယ့္၊ က်ေနာ္ကေတာ့ မူလအစီစဥ္အတိုင္း တပ္မဟာမႉး “ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေက်ာ္လင္း ” နဲ႔ေတြ႔ဖို႔အတြက္၊ မဲပလိရြာမွာပဲ ခ်န္ေနရစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ရဲ့ တပ္မဟာ (၁) ခရီးစဥ္ဟာ တပ္မဟာမႉးနဲ႔ေတြ႔ၿပီးတဲ့ အခါၾကမွပဲ ခရီးစဥ္ ေရးဆြဲရမွာ ျဖစ္တာမို႔၊ ေတာ္လွန္ေရးဌါနခ်ဳပ္ “ မာနယ္ပေလာ ” က ျပန္ဆင္းလာမယ့္ တပ္မဟာမႉးတို႔အဖြဲ႔ကို မဲပလိရြာကေနၿပီးေတာ့ ေစါင့္ေနဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ မဲပလိရြာဟာ တပ္မဟာ (၁)ကိုသြားတဲ့ လမ္းဟူသမွ်ရဲ့ “ လမ္းဆံုရြာ ” လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

မဲပလိရြာမွာ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ၾကာတဲ့အထိ မယ္မယ္ရရ ဘာအလုပ္္မွမရိွဘဲ က်ေနာ့္မွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းခဲ့ရပါတယ္။ ေခတၱခဏ တည္းခိုေနတဲ့ ရြာငွါးေက်ာင္းဆရာေလး ကိုမင္းႏိုင္တို႔အိမ္၊ မဲပလိရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၊ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ သြားရင္း တပ္မဟာမႉးတို႔ အဖြဲ႔ကို ေစါင့္ေနခဲ့ပါတယ္။

song_of_bush

ဘာအလုပ္ကိစၥမွမရိွဘဲ မဲပလိရြာမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနခဲ့ရတယ္ဆိုေပမယ့္ လူကသာ အနားယူလို႔ရၿပီး၊ စိတ္ကေတာ့ အနားယူလို႔ မရခဲ့ပါဘူး။ ထမင္းစားလည္း ဒီစိတ္၊ အိပ္ယါ၀င္ေတာ့လည္း ဒီစိတ္။ တခါတေလ မဲပလိဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း၀န္းႀကီးထဲက တန္းလ်ားတခုမွာ အၾကာႀကီးထိုင္ၿပီး စိတ္အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ ေတြးခ်င္တဲ့အရာကို အစကေန စနစ္တက် ျပန္စဥ္းစားတာမ်ဳိး၊ ခါးလည္က ျဖတ္ၿပီး စဥ္းစားတာမ်ဳိး၊ တခါ အဆံုးကေန အစကို ျပန္သြားတဲ့နည္းနဲ႔ စဥ္းစားတာမ်ဳိး၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး စဥ္းစားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ တိုက္ဆိုင္မႈတခုေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီတို္က္ဆိုင္မႈဟာ က်ေနာ့္ကို ဘာျပဳလို႔မ်ား အခုေလာက္အထိ၊ စိတ္ အလုပ္လုပ္ရေအာင္ တြန္းပို႔ႏိုင္ခဲ့ပါလိမ့္။

ဟီးထိုးထေတာင္ၾကားထဲက အထြက္၊ သစ္ပင္တပင္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ခရီးသည္အုပ္စု အနားယူခဲ့ၾကတာကို က်ေနာ္ ျပန္ေတြးမိပါတယ္။ အဲဒီမွာ တပင္တည္းေသာ သစ္ပင္တပင္ရဲ့ေအာက္မွာ၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးတခုကို က်ေနာ္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ၿခံဳပုတ္ ကေလးဆီက ေလခၽြန္သံလိုလို၊ သီခ်င္းဆိုသံလိုလို က်ေနာ္ၾကားခဲ့ရတယ္။ တကယ့္ကို အဲဒီသီခ်င္းဆိုသံ ေလခၽြန္သံကို ၿခံဳပုတ္ ကေလးဆီက က်ေနာ္နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ ၾကားခဲ့ရတာပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ မဲပလိရြာ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ မဲပလိရြာမွာ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ က်ေနာ္ ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီအခါ၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးဆီက ၾကားခဲ့ရတဲ့ ေလခြ်န္သံလိုိလုိ၊ သီခ်င္းဆိုသံလိုလို အသံေတြကို က်ေနာ္အခ်ိန္တိုင္း လိုလို ျပန္ၿပီးၾကားေနခဲ့ရတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါနဲ႔ပဲ “ သစ္ပင္တပင္ေအာက္က ျခံဳပုတ္ကေလး ” ကို က်ေနာ္ စိတ္၀င္စားသြားရတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ၿခံဳပုတ္ကေလးက သီခ်င္းဆို၊ ေလခြ်န္ေနရတာလဲ။ ကြင္းစပ္က သစ္ပင္တပင္။ အဲဒီ သစ္ပင္တပင္ေအာက္က ၿခံဳပုတ္ ကေလးတခု။ ၿပီးေတာ့ သီခ်င္းသံသဲ့သဲ့။ က်ေနာ့္မွာ အေတြးေတြ ရွည္ခ်င္တိုင္း ရွည္ရေတာ့တာေပါ့။

(ဂ)

မႏွစ္တုန္းက၊ အခုလို စက္တင္ဘာလထဲမွာ မဲပလိရြာကို က်ေနာ္ ေရာက္လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ မဲပလိ ေက်းနယ္အတြင္းက ကရင္လူမ်ဳိးစုေတြရဲ ႔ ေက်းရြာအားလံုးကို ခရီးလွည့္လည္ရင္း သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ စုေဆါင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီတုန္းက ေက်းနယ္ဥကၠဌႀကီး “ ေစါေခ်ာအို႔အိုး ” ဟာ၊ က်ေနာ္နဲ႔အတူ တရြာၿပီးတရြာလွည့္ၿပီး လိုက္ပါကူညီခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ရခဲ့တဲ့ သတင္းေတြကလည္း အစံုပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ န၀တစစ္တပ္ေတြရဲ ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖါက္မႈ၊ လူသတ္မႈ၊ အဓမၼျပဳက်င့္မႈ၊ စီးပြားေရး အျမတ္ထုတ္မႈ သတင္းေတြက ထိပ္ဆံုးမွာ ရိွေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေက်းနယ္မွာ (၃)လအတြင္း ရြာသား (၂၀)ဟာ၊ န၀တ စစ္တပ္ရဲ့ တဖက္သတ္စြပ္စြဲ ဖမ္းဆီး သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ က်န္ရစ္သူ မုဆိုးမေတြ၊ သားသမီးေတြ၊ မိဘေတြဟာ က်ေနာ့္ဆီကို ေရာက္လာခဲ့ၾကၿပီး သူတို႔ရဲ့ ဘ၀ဆိုးေတြကို ရင္ဖြင့္ ေျပာျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ရြာထဲကို လက္နက္ႀကီးနဲ႔ အပစ္ခံရ၊ ေပၚတာေၾကး၊ ကင္းေၾကး၊ ဆက္ေၾကး အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးၾကရ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ရြာေတြေရႊ႕ၾကရ။ စပါးက်ီေတြ မီး႐ႈံ႕၊ ရြာမီး႐ႈံ႕ခံၾကရ။ လက္နဲ႔ ေရးမွတ္လို႔ မကုန္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ဘဲ၊ သတင္းမ်ဳိးစံု က်ေနာ္ရခဲ့ပါတယ္။

တေန႔မွာေတာ့ က်ေနာ္ရိွေနတဲ့ မဲပလိရြာထဲ သတင္းတခု ေရာက္လာခဲ့ၿပီး၊ ရြာသားေတြ ရုတ္ရုတ္သဲသဲနဲ႔ ေျပးၾက လႊားၾက ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္လည္းပဲ အိမ္ရွင္ မိသားစုနဲ႔အတူ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း၀န္းကိုျဖတ္ၿပီး ေတာစပ္ကို ေျပးခဲ့ရပါတယ္။ ရြာနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ န၀တစစ္သားေတြ ေရာက္လာေနၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ အခုလို ရြာသားေတြ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ၾကတာပါ။ ေတာစပ္မွာ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ေနတုန္း ရြာတဖက္ထိပ္က ေသနတ္သံေတြၾကားရ၊ မီးခိုးေတြ အူထြက္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနေစါင္းလာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း ရြာထဲကို ျပန္၀င္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ရြာထဲေရာက္ေတာ့ ရြာထိပ္က တဲတလံုးကို န၀တ စစ္တပ္က မီး၀င္႐ႈံ႕ၿပီး၊ တဲေပၚမွာ ဖ်ားလို႔ အိပ္ေနတဲ့ အိမ္ရွင္အမ်ဳိးသားကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္သြားတဲ့သတင္း ၾကားရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပဲ န၀တစစ္တပ္ေတြ မရိွေတာ့လို႔၊ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ ရြာထိပ္ကို က်ေနာ္ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ရြာထိပ္မွာ မီးေလာင္ ျပာက်ေနတဲ့ အိမ္ကြက္လပ္ တခုကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အိမ္ကြက္လပ္ရဲ့ အစပ္မွာ သစ္ပင္တပင္ရိွၿပီး၊ အဲဒီ သစ္ပင္ရဲ့ ေဘးမွာ ေစာင္ကို ေခါင္းၿမီးၿခံဳၿပီး ေျမႀကီးေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ထုိင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးတဦးကို က်ေနာ္ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔အနားမွာ ဘယ္ရြာသားမွလည္း မေတြ႔ရပါဘူး။ အနားကို က်ေနာ္ကပ္သြားေတာ့ အဲဒီ သစ္ပင္ေအာက္မွာ ထို္င္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးဆီက စိတ္ဂေယာင္ေျခာက္ခ်ားျဖစ္ၿပီး၊ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ဆိုၿငီးေနတဲ့ သီခ်င္းသံသဲ့သဲ့ကို မေမွ်ာ္လင့္ပဲ က်ေနာ္ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

(ဃ)

ဟီးထိုးထေတာင္ၾကားကအထြက္၊ သစ္ပင္တပင္ေအာက္၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးဆီက သီခ်င္းဆိုသံလိုလို၊ ေလခြ်န္သံလိုလိုကို က်ေနာ္ ျပန္ေတြးမိတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ တထပ္တည္းက်တဲ့ ကဗ်ာတိုေလးတပုဒ္ ရိွပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ဘယ္သူေရးခဲ့တာလဲ ဆိုတာေတာ့ မသိႏိုင္ပါဘူး။ အေမရိကန္ဌါေန တို္င္းရင္းသား အင္ဒီယန္းလူမ်ဳိးစု ကဗ်ာေလး ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ လူမ်ဳိးစုေတြ တေယာက္ကေနတေယာက္ ႏႈတ္နဲ႔ လက္ဆင့္ကမ္း ယူလာၾကတဲ့ ကဗ်ာတိုေလး ျဖစ္ပါတယ္။

သစ္ပင္တပင္ေအာက္မွာ
ျခံဳပုတ္ကေလးတခု
ထိုင္ရင္းနဲ႔သီခ်င္းဆိုေန---

မဲပလိရြာမွာ၊ မာနယ္ပေလာက ျပန္လာၾကမယ့္ တပ္မဟာမႉးနဲ႔ အဖြဲ႔ကိုေစါင့္ရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းတဲ့အခါ၊ ဟီးထိုးထ ေတာင္ၾကားကအထြက္၊ သစ္ပင္တပင္ေအာက္က၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ေတြးေနခဲ့မိပါတယ္။

ကြင္းစပ္တေနရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ကြင္းထဲက ေလဟာ ပါတ္၀န္းက်င္ဆီ တိုးေ၀ွ႔ တိုက္ခတ္ေနမယ္။ သစ္ပင္ကလည္း တပင္တည္း။ အဲဒီ သစ္ပင္ေအာက္မွာကလည္း ၿခံဳပုတ္ကေလး တခုထဲ။ ကြင္းတခု၊ သစ္ပင္တပင္၊ ၿခံဳပုတ္တပုတ္။ ဧကလကၡဏါေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ အေဖၚမဲ့မႈ၊ သီးျခားျဖစ္မႈ၊ တိတ္ဆိတ္မႈ၊ အထီးက်န္မႈ၊ ၿပီးေတာ့ ကြင္းထဲက ျဖတ္လာတဲ့ေလက၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးကို အသါအယါ တိုးေ၀ွ႔တဲ့အခါ၊ ၿခံဳပုတ္ကေလးဆီက ေလကေတာ့ထိုးၿပီး ထူးျခားတဲ့ အသံတခ်ဳိ႔ ထြက္ေပၚလာၾကမယ္။ ဒီအသံေလးေတြဟာ လူတေယာက္ ေလခြ်န္တဲ့ အသံလုိလို၊ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး သီခ်င္းဆိုေနတဲ့ အသံလိုလို ျဖစ္ေနမယ္။

ဒီလို ျဖည့္ေတြး၊ ျဖန္႔ေတြး၊ ဆက္စပ္ၿပီး ေတြးတဲ့အခါ၊ ကြင္းတခုအစပ္က သစ္ပင္တပင္ေအာက္မွာ ရိွတဲ့ ၿခံဳပုတ္ကေလးဟာ လူပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယါက္အျဖစ္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ထူးဆန္းစြာ ပံုေဖာ္လာမိပါတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဒါဟာ လူတေယာက္ပဲ။ ၿခံဳပုတ္ ကေလးဆီက ၾကားရတဲ့အသံေတြဟာ လူတေယာက္ရဲ့ နာက်ည္းေဆြးေျမ့စြာ သီေၾကြးလိုက္တဲ့သီခ်င္းသံပဲ။

ဒီတုန္းက မဲပလိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀န္းအတြင္းက၊ ခေရပင္ႀကီးေအာက္မွာ က်ေနာ္တေယာက္ထဲ ရပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ့္နားထဲမွာ သစ္ပင္တပင္ေအာက္က ၿခံဳပုတ္ကေလး သီခ်င္းဆိုေနတဲ့ အသံကို ၾကားေနမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္ ဌါေနတိုင္းရင္းသား အင္ဒီယန္းလူမ်ဳိးစု ကဗ်ာေလးကို စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မီးေလာင္ျပာက်ေနတဲ့ ေျမကြက္လပ္ေဘး၊ သစ္ပင္တပင္ ေအာက္မွာ ေစါင္ကို ေခါင္းၿမီးၿခံဳၿပီး ၊ စိတ္ေဖါက္ျပန္ ရူးသြပ္သြားတဲ့ ကရင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တဦးကိုလည္း ေတြးမိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ အဲဒီအခိုက္မွာပဲ ဒီျမင္ကြင္း၊ ဒီအျဖစ္အပ်က္၊ ဒီသီခ်င္းသံေတြဟာ တကယ့္ကို အဆက္အစပ္ရွိရိွ ျဖစ္တည္ခဲ့တာပဲ ဆိုတာလည္း ထူးဆန္းစြာ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္လိုက္မိပါတယ္။ ။

ၿငိမ္းေ၀